Nonstop kriket
Minimální počet hráčů: 2
Potřebné vybavení: pálka a měkký míček (např. tenisák nebo plastový či gumový kriketový míček) a branka (popřípadě popelnice, velká krabice atd.)
Potřebný prostor: minimálně 3 m široký a 15 m dlouhý (pro malé děti může být i kratší)
Ideální prostor: minimálně 6 m široký a 30 m dlouhý
Potřebné vybavení: pálka a měkký míček (např. tenisák nebo plastový či gumový kriketový míček) a branka (popřípadě popelnice, velká krabice atd.)
Potřebný prostor: minimálně 3 m široký a 15 m dlouhý (pro malé děti může být i kratší)
Ideální prostor: minimálně 6 m široký a 30 m dlouhý
Jak hrát
Každý hráč hraje sám za sebe (každý hráč je samostatný tým).
Ke hře stačí 2 hráči - nadhazovač a pálkař. Případní další hráči chytají míčky v poli. Nadhazovač nadhodí míček s nataženou paží horem nebo dolem z označeného místa (zhruba 13 m. od pálkaře), tak aby se jednou odrazil od země. Pokud hrají více než 2 hráči, vyměňuje se nadhazovač s hráči v poli po každých 6 nadhozených míčích. |
|
Pálkař se snaží odpálit míček a uchránit branku. Pokud pálkař odpálí míček musí běžet alespoň jednou za značku (dotknout se nohou či pálkou země za značkou) a vrátit se zpátky k brance (za tento přeběh získá 1 bod). Pokud má pálkař čas, protože nadhazovač nemá u sebe míček a nemůže ho vyautovat, může běžet znovu a získat další body. Pálkař musí ale uvážit, zda se stihne vrátit. Pokud se pálkař nestačí vrátit a nadhazovač zasáhne branku nadhozeným míčkem, je pálkař out a na řadu jde další pálkař. Pokud se pálkař nestihne vrátit či netrefí míček a nadhazovači se nepodaří zasáhnout branku, má pálkař první strike (za tři striky je pálkař out).
Úkolem hráčů v poli je chytit míček a vrátit ho nadhazovači co nejrychleji. Pokud hrají jen dva hráči, musí míček chytat nadhazovač. Pro účely polaře je ideální psí parťák, který vám bude nosit míčky nazpět.
Pálkař je out, pokud se míček dotkne branky, pokud se pálkař sám dotkne branky ať už tělem či jinou částí těla, míček je chycen ze vzduchu nadhazovačem či hráčem v poli nebo hráč získá 3 striky za netrefení míčku.
Hra končí vyautováním všech hráčů. Vyhrává hráč s nejvíce body.
Úkolem hráčů v poli je chytit míček a vrátit ho nadhazovači co nejrychleji. Pokud hrají jen dva hráči, musí míček chytat nadhazovač. Pro účely polaře je ideální psí parťák, který vám bude nosit míčky nazpět.
Pálkař je out, pokud se míček dotkne branky, pokud se pálkař sám dotkne branky ať už tělem či jinou částí těla, míček je chycen ze vzduchu nadhazovačem či hráčem v poli nebo hráč získá 3 striky za netrefení míčku.
Hra končí vyautováním všech hráčů. Vyhrává hráč s nejvíce body.
Pravidla
Hrajte fairově
Braňte svoji branku - ne vždy musíte odpálit daleko. Hlavní je aby Vás protivník nevyautoval.
Špatný nadhoz - pokud je nadhoz nadhozen tak, že pálkař na míček ani pálkou nedosáhne, je nadhoz hodnocen jako ŠIROKÝ MÍČ. Pálkař získává jeden bod a vrátí míček zpět nadhazovači.
Hrajte fairově
Braňte svoji branku - ne vždy musíte odpálit daleko. Hlavní je aby Vás protivník nevyautoval.
Špatný nadhoz - pokud je nadhoz nadhozen tak, že pálkař na míček ani pálkou nedosáhne, je nadhoz hodnocen jako ŠIROKÝ MÍČ. Pálkař získává jeden bod a vrátí míček zpět nadhazovači.