Minimální počet hráčů: 3 (ideálně 4 a více)
Potřebné vybavení: pálka a měkký míček (např. tenisový míček nebo plastový/gumový kriketový míč)
Potřebný prostor: minimálně 3 m široký a 10 m dlouhý (nadhazovači musí omezit rychlost nadhozu na polovinu nebo míč hodit)
Ideální požadovaný prostor: 4 m široký, 22 m dlouhý
Název tohoto formátu plyne z toho, že polaři jsou v těsné blízkosti pálkaře a tvoří okolo něj "klec".
Potřebné vybavení: pálka a měkký míček (např. tenisový míček nebo plastový/gumový kriketový míč)
Potřebný prostor: minimálně 3 m široký a 10 m dlouhý (nadhazovači musí omezit rychlost nadhozu na polovinu nebo míč hodit)
Ideální požadovaný prostor: 4 m široký, 22 m dlouhý
Název tohoto formátu plyne z toho, že polaři jsou v těsné blízkosti pálkaře a tvoří okolo něj "klec".
Shrnutí formátu
Zatímco ostatní formy kriketu jsou o tom, kdo z hráčů či který tým získá více bodů (přeběhů), Cage Cricket je odlišný. Výhradním cílem hry je přežití pálkaře. Agresivní odpaly nejsou jen napomínány, ale i trestány! Formát vyžaduje výborné dovednosti v obraně branky od pálkařů a rychlé reakce a hbitost polařů, zatímco nadhazovači mají možnost si natrénovat přesnost nadhozu na branku.
Pravidla
Zatímco ostatní formy kriketu jsou o tom, kdo z hráčů či který tým získá více bodů (přeběhů), Cage Cricket je odlišný. Výhradním cílem hry je přežití pálkaře. Agresivní odpaly nejsou jen napomínány, ale i trestány! Formát vyžaduje výborné dovednosti v obraně branky od pálkařů a rychlé reakce a hbitost polařů, zatímco nadhazovači mají možnost si natrénovat přesnost nadhozu na branku.
Pravidla
- Hrací plocha by se měla co nejvíce přiblížit rozměrům 4 m na šířku a 22 m na délku.
- Ideálním míčkem je tenisák, ale měkký plastový/gumový míč je dobrou případnou náhradou .
- Nadhazovač by měl použít maximálně dvoukrokový rozběh.
- Každý nadhazovač by měl nadhodit 6 míčků. Může ale pokračovat až do doby, kdy se jiný hráč zeptá, kolik míčků mu ještě zbývá. V takovém případě by měl nadhazovač odpovědět, že jeden, nadhodit poslední míček a nechat nadhazovat dalšího nadhazovače v pořadí.
- Pálkař může být vyautován zásahem branky, chycením (včetně způsobu jedna ruka, jeden odraz – viz Zahradní kriket) a LBW, pokud se hráč nesnaží míček zahrát.
- Když je pálkař AUT, hráč v poli, který míč chytil, či nadhazovač, který ho vyautoval, odpaluje jako další v pořadí (avšak pokud je ve hře hráč, který na pálce dlouho nebyl, nezapomeňte mu dát také příležitost).
- Catcher se v tomto formátu nepoužívá (a to ani automatický catcher – viz Zahradní kriket).
- Cílem hry pro pálkaře je přežít ve hře co nejdéle – tento formát je pouze o obraně!
- Pokud pálkař odpálí míček agresivně, bude jeho odpal považován jako out!
- Pálkař nemusí přebíhat mezi brankami, jeho cílem je udržet se ve hře co nejdéle, ne skórovat.
- Co použít jako branku – většinou se jako branka používá odpadkový koš, ale dá se použít i cokoli jiného.